למה חשוב שיהיה משגיח כשרות באירוע שלכם

למה חשוב שיהיה משגיח כשרות באירוע שלכם

שומרי הכשרות רבים הם בציבור הישראלי. גם אלו שלא ממש מזוהים עם הציבור החרדי מבקשים להקפיד ולהדר על אוכל כשר. זו הסיבה שחשוב כל כך לדאוג שיהיה משגיח כשרות בכל אירוע אשר בו אמורים להשתתף ציבור אורחים מגוון.

אז אם מדובר באירוע אשר נערך באולם אירועים או בבית מלון שם אין לכם בעיה. אתם פשוט מזמינים את האירוע במקום שם ישנה השגחה צמודה עם אוכל הכשר וכך אתם נהנים מאירוע שעונה על דרישות הציבור.

הבעיה המרכזית היא באירועים שאתם עורכים בעצמכם. אירועים פרטיים או כאלה שאתם עורכים בבית. שם אתם חייבים לדאוג לכשרות בכוחות עצמכם.

כלומר, להזמין משגיח כשרות שיעקוב ויבדוק ויוודא כי אכן כל האוכל המוגש אל השולחן נעשה בתכלית הכשרות וההידור תוך הקפדה על חומרי גלם טובים וכשרים.

משגיח כשרות שמשגיח על הדברים הבאים:

ישנם שלושה דברים עליהם יש לתת את הדעת מבחינת כשרות המזון. על כל אלו אמור משגיח הכשרות לחלוש.

הכנת המזון

ההכנה של המזון צריכה להיות בצורה מסוימת כדי להתאים לשומרי הכשרות. זה אומר הקפדה על הפרקדה בין בשר לחלב, הקפדה על הפרדה בין בשר לדגים והקפדה שלא יהיה בישול עכו"ם.

שימוש בכלים כשרים

יש להדר אחר שימוש בכלים כשרים עם הפרדה בין כלים המיועדים לבשר לאלו המיועדים לחלב. הכלים כמובן אמורים להיות מוגעלים או טבולים בהתאם למקום הייצור שלהם. כלים שיוצרו על ידי גוי למשל אמורים לעבור הגעלה וטבילה בטרם יעשו בהם שימוש.

שימוש בחומרי גלם כשרים

הדרישות ההלכתיות מחייבות גם הקפדה בכל מה שקשור לבחירה של חומרי הגלם. כמו הקפדה על פירות וירקות ללא חשש טבל או שביעית, הקפדה על תרומות ומעשרות וכן הלאה.

מי יכול להיות משגיח כשרות?

כדי להיות משגיח כשרות חייבים ללמוד. הבנתם כמה דרישות יש ממשגיח הכשרות ועד כמה מורכב הסיפור הזה עשוי להיות. על כן, לפני שאתם בכלל חושבים על משרה כזו, אתם חייבים קודם כל ללמוד היטב את הנושא ולהבין מה זה בעצם אומר. זה לא סיפור פשוט ונדרש ידע הלכתי רב, הכרות עם השוק של חומרי הגלם, הבנה וידע איך לבחור את חומרי הגלם, ידע בתחום הטכני של הבישול וייצור המזון וכן הלאה. מעבר לכך, הדבר הכי משמעותי והכי חשוב זו יראת השמים והמוסריות הגבוהה שיש למשגיח הכשרות. אם הוא לא יהיה כזה, אם הוא לא יהיה אדם אמין וירא שמים, אי אפשר יהיה באמת לסמוך עליו.

על כן, רק אדם שיודע בעצמו שיש לו את היכולת לשלוט על עצמו, לעבוד גם בזמנים של לחץ בלי לעגל פינות ובלי לוותר על כל מה שצריך, רק הוא יכול אכן לפנות ללמוד קורס משגיחי כשרות ולצאת לדרך חדשה שיש בה שליחות וסיפוק עצום.