אוכל שגם טעים וגם בריא לעיניים

אוכל שגם טעים וגם בריא לעיניים

התזונה הטבעית שבורא העולם יצר עבורנו נועד על מנת להעניק לנו את כל אבות המזון ואת כל רכיבי התזונה החשובים לשמירה על בריאות הגוף וכך גם על בריאות העיניים שלנו.

אוכל בריא לעיניים הוא גם אוכל טעים מאוד. והוא זה שעשוי לשפר את בריאות שלנו ואף לייעל את תפקודי הראייה. ויעזור לנו לשמור על בריאות העיניים שלנו.

מה כוללים המזונות הבריאים לעיניים?

גזר

גזר. טוב. את זה כולם יודעים. כל סבתא פולנית ממוצעת נהגה לשנן לילדיה ואחר כך לנכדיה שאם הם יכרסמו גזר הם לא יזדקקו למשקפיים. בדיוק כמו הארב שצורך גזר ונהנה מראייה מושלמת.

אז נכון שיש רכיבים בגזר שעשויים לתרום רבות לאיכות הראייה אך הגזר הוא לא היחידי. יש עוד הרבה מזונות ממשפחות נוספות שעשויים לתרום רבות לבריאות העין ולאיכות הראיה.

דגים

דגי הים יש להם את תרומתם לבריאות העין שלנו. מדובר בדגים כמו סלמון, טונה, סרדינים, מקרל ועוד. אלו עשירים בחומצת שומן וכן באומגה 3.

רכיבים אלו תורמים רבות לבריאות העין ואף מונעים את התופעה של עיניים יבשות, מניעת קטרקט או ניוון מולקורלי. אנשים שמתקשים לצרוך דגים מסיבות שונות, יכולים בהחלט ליטול תוספים שונים לרבות שמן דגים. קיימים גם תחליפים צמחיים כמו שמן דומדמניות או שמן זרעי פשתן.

עלים ירוקים

עלים ירוקים ובאופן כללי ירקות ירוקים, יש בהם נוגדי חמצון בכמות גבוהה. אלו מסייעים במניעת קטרקט, כשלים בראייה וכן הלאה. הם כמובן טעימים מאוד ומעשירים כמעט כל סוג של מאכל.

ביצים

בביצים יש כמה וכמה רכיבים שעשויים לתרום רבות לבריאות העין. מדובר בוויטמינים ועוד ערכים תזונתיים רבים שמשפיעים על מניעת יובש בעיניים ואף ייעול מערכת הראייה כולל הגנה מפני עיוורון.

דגנים מלאים

הדגנים המלאים זוכים בשנים האחרונות ליחסי ציבור אוהדים במיוחד. הדגנים המלאים יש בהם רכיבים תזונתיים שמשפיעים לטובה על מערכות רבות בגוף. גם העיניים נתרמות מאוד מהרכיבים שיש בדגנים המלאים.

אז מכל הסיבות שבעולם שווה בהחלט לעבור לצריכה של דגנים מלאים. כשמתרגלים אליהם מגלים גם כמה הם טעימים.

פירות צבעוניים

בפירות הצבעוניים יש קרטונאידים שהם למעשה הפיגמנטים שמעניקים לפירות את הצבע שלהם. אלו תורמים את תרומתם בהפחתת סיכונים להתפתחות מחלות עיניים שונות.

אגוזים

כל סוגי האגוזים עשירים בחומצות שומן חיוניות מה שתורם רבות לבריאות העין. כדאי מאוד לצרוך את האגוזים והשקדים ממגוון הסוגים וליהנות מהתרומה שלהם לגופינו וכך גם מהטעמים האגוזיים הטובים.

קטניות

אין כמו קטניות שמשעירות כמעט כל סלט וכל תבשיל. הקטניות מכילות רכיבי תזונה חשובים במיוחד כמו אבץ ופלבונואיד. הם תורמים רבות לבריאות העין ואף מעניקין הגנה מפני התפתחות של מחלות שונות כמו קטרקט.

אז שימו לב והרכיבו את התפריט הטוב ביותר עבורכם שיתרום לבריאותכם הכללית ובמיוחד לאיכות הראייה.

מאמר זה נכתב בשיתוף – אופטיקה 109