אוכל ללא גלוטן

אוכל ללא גלוטן

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה ושיפון. יש אנשים שאלרגיים לגלוטן ואינם יכולים לאכול אותו. אנשים אחרים עשויים לסבול מגלוטן ויכולים לאכול אותו בכמויות קטנות.

מזון ללא גלוטן הוא סוג של מזון שעבר עיבוד כך שחלבון הגלוטן הוסר או הצטמצם לרמות נמוכות מאוד. ניתן להכין מזון ללא גלוטן מכל חלבון דגן או צמחי אחר שאינו מכיל גלוטן, כגון אורז, תירס, שיבולת שועל, קינואה, כוסמת ופולי סויה.

יש אנשים שאלרגיים לגלוטן צריכים להימנע מכל דבר שיש בו חיטה או שיפון מכיוון שהם אולי לא יודעים באילו מרכיבים משתמשים במתכון, ולפיכך תמיד חשוב להיות כמה שיותר זהירים במקרים מהסוג הזה.

שומרים על הבריאות עם תזונה נכונה

מזון ללא גלוטן הוא סוג מזון שאינו מכיל גלוטן. גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שיפון, שעורה ודגנים אחרים.

דיאטה ללא גלוטן מומלצת בדרך כלל לאנשים עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן ללא צליאק. דיאטה נטולת גלוטן עשויה להיות מומלצת גם לאנשים שיש להם תסמינים של הפרעה אוטואימונית ונבדקים לגבי מחלת צליאק או רגישות לגלוטן ללא צליאק.

יש אנשים שבוחרים לעקוב אחר דיאטה נטולת גלוטן כדי לשפר את בריאותם מכיוון שהם מאמינים שיש לה יתרונות מסוימים, כגון ירידה במשקל או עלייה ברמות האנרגיה.

תכירו את המזונות שנכונים עבורכם

מזונות ללא גלוטן הופכים פופולריים יותר ויותר. אחת הסיבות לכך היא שאנשים הופכים מודעים יותר להשפעות השליליות שיש לגלוטן על בריאותם.

הבעיה העיקרית של גלוטן היא שהוא פוגע ברירית המעי הדק שלך, מה שעלול לגרום למחסור ברכיבים תזונתיים ולבעיות בריאות רבות אחרות. זה יכול להוביל למספר מחלות שונות, כמו צליאק, רגישות לגלוטן לא צליאק ואלרגיה לחיטה.

תחוו שיפור ניכר בבריאות שלכם

מזון ללא גלוטן הוא תזונה נקייה מגלוטן, שהוא סוג של חלבון המצוי בחיטה ובדגנים אחרים. אוכל ללא גלוטן ניתן למצוא ברוב חנויות המכולת.

מזון ללא גלוטן הוא סוג מזון שאינו כולל גלוטן, המצוי בחיטה, שעורה ושיפון.

מהם היתרונות של אכילה ללא גלוטן?

מזונות ללא גלוטן הם בדרך כלל נמוכים יותר בקלוריות ובשומן מאשר עמיתיהם המכילים גלוטן. יש להם גם אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר עמיתיהם המכילים גלוטן. מזון ללא גלוטן הוא סוג של דיאטה שאינה כוללת מזונות המכילים גלוטן.

הדיאטה נטולת הגלוטן היא טיפול לאנשים עם מחלת צליאק ורגישות לגלוטן שאינה צליאק. גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. אצל אנשים עם צליאק, מערכת החיסון מגיבה לחלבון זה על ידי פגיעה במעי הדק.

אנשים עם רגישות לגלוטן שאינה קוליאקית מגיבים אליו בצורה שונה. אולי אין להם תסמיני מעיים, אבל יש להם תסמינים אחרים כמו עייפות, נפיחות או כאבי פרקים לאחר אכילת מזונות המכילים גלוטן.