מה זה ייעוץ קולינרי עסקי, ומדוע זה כל-כך חשוב?

מה זה ייעוץ קולינרי עסקי, ומדוע זה כל-כך חשוב?

שוק המזון בישראל הוא שוק לא פשוט. עסקים רבים נפתחים בעקבות חלום של בעלי העסק, אך מהר מאוד הם מגלים שחלום זה לא מספיק, וצריך הרבה יותר מזה. 

אם אתם חושבים לפתוח עסק בתחום המזון, כדאי שתכירו את הנתון הזה: ממוצע הרווח של עסק מזון בישראל עומד על 5% בסך הכל!

חומרי הגלם יקרים, השכירות יקרה, העיצוב, הפרסום, השיווק, המשכורות – כל אלה (ועוד הרבה גורמים אחרים), ינגסו לכם ברווחים. 

עכשיו דמיינו את העסק שלכם. הלקוחות מזמינים מנות, המטבח עובד בקדחתנות, כולם נותנים את המקסימום שלהם, ובכל זאת – שורת רווח של 5% בממוצע. 

ומה קורה אם אחד הסועדים מחליט להחזיר את המנה בגלל שהוא לא מרוצה? צריך להוציא הרבה מנות כדי לכסות על ההפסד הזה.

על מנת להפוך את החלום שלכם לעסק משגשג ומרוויח, כדאי להיעזר ביועץ שמכיר היטב את תחום המזון, ויידע לתת שירות של ייעוץ קולינרי עסקי.

מה זה ייעוץ קולינרי עסקי?

ייעוץ קולינרי עסקי הוא תהליך ייעוץ שנועד לבחון את הצד הקולינרי של העסק ולשפר אותו כדי לאפשר לבעלי העסק להרוויח יותר על כל מנה. 

התהליך הזה בוחן את התפריט, את העסק, את הסועדים ואת המיקום. במסגרת ההליך הזה גם נבחנים חומרי הגלם והעלויות שלהם, התמחור של המנה לסועד, אילוצי האחסון והקירור ועוד. 

תהליך הייעוץ הזה מגלה לבעלי עסקים רבים בתחום המזון כי הם יכולים להרוויח יותר על כל מנה, או שיש מנות שגורמות להם להפסדים בלי שהם שמו לב לזה. 

התאמה של התפריט במסגרת תהליך ייעוץ קולינרי עסקי יכול להפוך את המסעדה שלך לעסק רווחי הרבה יותר, על ידי צמצום ההוצאות, הגדלת הרווחים וייעול העבודה. 

כל מטבח הוא מפעל קטן

כשמדובר על עסקי מזון, חשוב להתייחס למטבח כאל מפעל קטן. מדובר בפס ייצור שמייצר אנשים שבעים ומרוצים. אם משהו בפס הייצור הזה לא עובד טוב – העסק לא יתרומם.

ייעוץ קוליני עסקי יבחן את המטבח עצמו – כמה כיריים יש? כמה סועדים אפשר להזין בכל רגע נתון? האם יש במקררים מספיק מקום לכל החומרים? 

בתהליך כזה, ניתן לייצר תפריט מותאם בדיוק לצרכים שלך, כדי לאפשר שירות טוב ליותר לקוחות, להגדיל את הרווח על כל מנה, לאפשר למטבח לעבוד בצורה יעילה ומסודרת ובשורה התחתונה – להשאיר לך יותר כסף בכיס. 

לכן, אם יש לך חלום לפתוח מסעדה, או כל עסק אחר בתחום המזון, חשוב מאוד שקודם כל תפנה להליך של ייעוץ קולינרי עסקי.

אחרת, אתה עלול לגלות שהחלום שלך יכול להפוך מהר מאוד לסיוט, ולהוביל אותך להפסד כספי משמעותי. 

לפני שאתה פונה לכל יועץ עסקי, חשוב לוודא שהוא מכיר היטב את תחום המזון, מכיוון שמדובר בתחום ייחודי, עם אילוצים שאינם קיימים בתחומים עסקיים אחרים.