הפקת אירוע בשרי לקרניבורים

הפקת אירוע בשרי לקרניבורים

תשכחו מכל מה שחשבתם על אירועי "על האש" – היום מדובר בחגיגת בשרים משובחים לקרניבורים מושבעים. מי שמחפש להפיק אירוע באוריינטציה בשרית לחובבי בשרים יוכל לתכנן חגיגה מושלמת המבוססת על טהרת הבשרים תוך בחירת קייטרינג המתמחה בתחום ויכול ליצור חוויה מיוחדת בסגנון דרום אמריקאי עם הניחוחות, הנתחים והמנות האהובות והמיוחדות לחובבי הז'אנר.
הפקת אירוע בשרי שונה מאירוע חלבי הן מבחינת המעדנים הנבחרים והן מבחינת הציוד הנדרש. לפניכם מספר טיפים לאירוע בשרי מנצח:

הטיימינג קובע – השילובים שעושים הבדל
אירוע בשרי יתאים יותר לשעות ארוחת הצהריים או כסעודת ערב באירועים בהם האוכל משחק תפקיד קריטי ביצירת ההנאה של המוזמנים. אפשר כמובן להתאים את התפריט הבשרי למזג האוויר כאשר בחורף יתאימו מנות בשריות כבדות יותר בעוד בקיץ מנות קלילות יותר וכן מומלץ להתאים גם את אופן ההגשה לאופי האירוע. מנות בשריות על שיפוד או מקל קינמון שקל להחזיק תוך כדי מינגלינג לעומת מנות שמוגשות לשולחן.
אפשר לשדרג את החוויה על ידי הוספת דוכני מזון של תוספות משלימות כמו סלטים, תפודים, אורז וכדומה ולבדוק שהמנות מתכתבות זו עם זו מבחינת צבע, מרקם וטעם.
כמובן שכדאי ליצור תפריט מותאם באופן אישי על פי העדפת הסועדים ואם יש בכל זאת אורחים צמחוניים למצוא גם אלטרנטיבות עבורם, כדי שיוכלו להגיע וליהנות מהאירוע.
אחת הדרכים לגוון היא באמצעות בשרים בעשייה שונה כמו סגנון אסיאתי, ארגנטינאי, ים תיכוני, פוייקה ועוד, כולל שלל מרינדות וממרחים דוגמת צ'מיצורי, חצילים, טחינה וסילאן. החליטו כמובן אילו מנות ילוו את קבלת הפנים ואילו מנות יוגשו כחלק מהסעודה המרכזית מטורטיות עם עוף מעושן דרך צ'וריסו ועד אנטריקוט, נתחים מעושנים, עופות בתערובת תבלינים אקזוטית, המבורגר בסגנון אמריקאי ועוד. כמובן שככל שהנתחים מובחרים ואיכותיים יותר כך גם עלות התפריט עולה, אבל אפשר בהחלט לדאוג בבחירת נתחים על פי התקציב ולשדרג במנה או שתיים מיוחדות ומשובחות במיוחד. במידה ומוזמנים לאירוע אורחים צעירים כדאי לדאוג גם לבשר בסגנון שיתאים להם כמו המבורגרים ונקניקיות וכן תוספות המשתלבות בהתאם – צ'יפס, טבעות בצל וכדומה.

איך עושים בשר נהדר? הכינותי מראש את הציוד הנדרש
חשוב מאוד להכין את התשתית והשטח לקראת הפקת אירוע בשרי מבחינת ציוד מתאים כמו מעשנת בשרים, גריל, חיבור לגז, חשמל, כל מה שנדרש במיוחד אם מדובר באירוע בחיק הטבע.
לקונספט יש השפעה רבה על ההצלחה:
אפשר ליצור אירוע בקונספט של ברביקיו מדליק עם שולחנות ערוכים או דוכני מזון בשרי ולבחור כלים מסוגננים שמתאימים לאכילה חווייתית.
החליטו גם האם הבשר יוכן לנגד עיני הסועדים וכל אחד יוכל לבחור את מידת העשייה או שהוא יוגש להם כבר מוכן והם יוכלו לבחור איך לתבל את המנה או מה להוסיף לה על מנת לשדרג.
לרוב באירועים בקונספט של  אסאדו מדובר בצליית הבשר עוד לפני הארוחה, כך שחשוב לתזמן שהבשר יהיה מוכן עם פתיחת הסעודה או הגעת האורחים לשטח.
יש כמובן שיטות צלייה שונות ומגוונות ואפשר להתאימן לחיך של הסועדים כבר בבחירת התפריט וגיבוש הקונספט מול הקייטרינג וחברת ההפקות. יש לשים לב לבשרים הנצלים בתנורי עישון שלרוב ייצלו לפני האירוע לעומת בשרים הנצלים על גריל פחמים, לרוב בעת האירוע עצמו.

היופי באירוע בשרי טמון באנרגיות, בריח הבשר המתפזר בשטח ומעורר תיאבון, במיקס בין הבשרים כך שאופן הצלייה ומידת העשייה מגוונות לאורחים בשלל בשרים מפתיעים, מהפתיחה ועד העיקריות. חפשו תפריט קוקטיילים שישתלב עם המנות המוגשות ותוכלו אפילו לבקש מהצוות לחבוש כובעי בוקרים ליצירת סטייל בהשראת המערב הפרוע.