קייטרינג לאירוע עסקי – מה צריך לדעת לפני שסוגרים?

קייטרינג לאירוע עסקי – מה צריך לדעת לפני שסוגרים?

האוכל משחק תפקיד חשוב בבניית האירוע והצלחתו ובאירועים עסקיים יש לתת את הדעת על סטנדרטים גבוהים מבחירה קפדנית של חומרי גלם עונתיים ומשובחים ועד התאמת הסגנון הקולינרי למשתתפי האירוע. איך בוחרים קייטרינג לאירוע עסקי ועל מה לשים לב ביצירת החוויה הגסטרונומית הטובה ביותר?

אירוע עסקי הוא ההזדמנות להרשים לקוחות פוטנציאלים, להעמיק את הקשר עם לקוחות קיימים ולפרסם ולקדם את האינטרסים של החברה בקרב מובילי דעת קהל או שותפים עסקיים. חשוב מאוד לבחור לוקיישן נוח ואטרקטיבי שייצג בצורה מכובדת את החברה ואת המעמד למשל – אולם אירועים לכנס בשרון מטופח עם מרחב חיצוני וחלל פנימי, התאמה לקונספט המבוקש, גיבוש תוכנית אומנותית מסקרנת המחוברת לערכי המותג וכמובן, תפריט קולינרי מנצח.

וראייטי – סוד הקסם


באירוע עסקי יש לקחת בחשבון שלכל אחד טעם משלו ויתכן שיהיו קרניבורים חובבי בשר מושבעים ויתכן שיהיו גם צמחונים ואפילו טבעוניים ולכן, כדאי שתמיד יהיו אופציות מרעננות לכל אחד כולל לבעלי רגישויות למזון, שומרי כשרות וכן לבעלי טעם שונה, בין אם מנות שנוטות יותר לחריף או למלוח או למתוק, הכל מהכל, חופשי לבחירת הסועדים. כמו כן, כדאי שבכל מנה, ראשונה, עיקרית וקינוחים, יהיו מספר אפשרויות ושהמוזמנים יוכלו גם לגוון וגם לטעום ממספר מנות להשלמת החוויה.


איכות פוגשת כמות


אין עוררין על כך שאיכות חומרי הגלם בעלת השפעה דרמטית על התוצאה הסופית וקייטרינג עסקי ישים דגש על חומרי גלם רלבנטיים לעונה, בחירת חומרים טריים תחת בקרת איכות וכמובן, מידת עשייה נכונה של כל מנה, שילוב מנות בלתי שגרתיות או יוקרתיות במיוחד כמו ביף ולינגטון או נתחי אסאדו עגל מעושן. בנוסף, באירוע עסקי חשוב להתייחס גם למספר המשתתפים ושיהיה שפע קולינארי ולא חלילה תיווצר תחושת מחסור. כדאי לוודא הגעה ולבדוק כמה משתתפים עתידים להגיע לאירוע ועל פי מספר האישורים להכין את המנות אך גם שיהיו תמיד מנות אקסטרה לכל מקרה ושהתחושה תהיה שמפנקים את המוזמנים ולא חלילה חוסכים מהם. 

הקונספט קובע


כדאי להחליט מראש על קונספט מעניין לאירוע מהבחינה הגסטרונומית. למשל, עמדת בשרים בה האוכל נרקח לעיני הסועדים והבשרים נצלים לנגד עיניהם ועגלות מזון שכל עגלה היא עולם קולינארי בפני עצמו כמו למשל, דוכן אחד יוקדש לאוכל בסגנון אסיאתי ואחר לאוכל בסגנון ים תיכוני ועוד דוכן לאוכל מהמטבח האיטלקי. כמו כן, אפשר להחליט על מנות במיקס אנד מאץ. הכוונה היא שהסועדים מסדרים לעצמם את המנה כראות עיניהם. למשל, רטבים, מילויים וממרחים ומידת עשייה לפי טעמם האישי, כך שכמו במסעדת גורמה הלקוח נהנה מהמנה בדרך האהובה והמועדפת עליו.
הקומפוזיציה אף היא בעלת תפקיד דומיננטי ביצירת הנוכחות המעניינת על הצלחת. בין אם מדובר בעיצוב אסתטי של מנות בצורת מגדל, שכבות, צבעים מיוחדים המתאימים לרוח העונה, שילוב בין מרקמים וכדומה. כדאי לתכנן גם את המנות בהתאמה לאופי של האירוע. למשל, לאירוע עסקי בסגנון מסיבת קוקטייל יתאימו יותר מנות סטייל פינגר פוד לפחות לשלב קבלת הפנים וכן בימי החורף ישתלבו בתפריט מנות חמימות בעוד בקיץ הקונספט יהיה קליל ואוורירי יותר ומרענן.