מנות מיוחדות לחתונה שיפתיעו את האורחים שלכם

מנות מיוחדות לחתונה שיפתיעו את האורחים שלכם

מי בכלל יכול לאכול בהתרגשות הזאת? זה בטח מה שתשאלו את עצמכם יום החתונה המרגש, שהלב לא מפסיק לפעום והתחושה היא של אופוריה טוטאלית. אבל אי אפשר להתעלם מכך שאחרי הבחירה בגן אירועים מרהיב, תקליטן שינצח על החגיגה, צלם שיתעד כל דקה, שמלת כלה נוצצת וחליפת חתן מחויטת, מגיע הרגע לגבש תפריט קולינארי טעים, מגוון ופוטוגני.
לקומפוזיציה ולאסתטיקה של המנות יש חשיבות רבה בהצלחת האירוע ובמיוחד לאור זה שהמנות מצולמות בתדירות גבוהה ומועלות לפייסבוק ולאינסטגרם וצריכות להראות טוב לא פחות מלהיות טעימות. כמובן שכאשר רוקחים אירוע שמים דגש על חומרי הגלם העונתיים, התאמה להעדפות המוזמנים וכמובן לתקופה בה מתקיים האירוע במהלך השנה. איך תבטיחו שהתפריט יהיה מרשים ומותאם לסגנון של החתונה ומהן המנות שאסור לוותר עליהן בחתונה ליצירת הרושם המבוקש?

מיקס אנד מאץ' זה סוד הקסם


כאשר רוצים ליצור חוויה קולינרית חשוב לבנות תפריט חשוב לשלב בין המנות הקלאסיות האהובות ובין מנות פחות מוכרות כדי להפתיע את החיך ולהדליק את בלוטות הטעם. כדאי שיהיו אופציות לקרניבורים חובבי הבשר וכמובן אלטרנטיבות לצמחונים ולטבעוניים בדמות סלטים ותבשילים למיניהם, כדי שכולם יהיו מרוצים. החליטו אם תלכו על שיטת הבופה העשיר והכנת המנות לנגד עיני הסועדים או על הגשה לשולחנות של המנות אשר הוכנו מבעוד מועד במטבח או על ידי צוות הקרייטרינג המיומן. בתקופה הנוכחית מאוד פופולארי להציע מנות להתאמה אישית, כדי שכל מוזמן יוכל להרכיב לעצמו את המנה או לבחור את מידת עשיית הבשר, רטבים ותוספות, כך שכל אחד יקבל מנה המותאמת עבורו.
לכלים בהם מוגש האוכל השפעה על השגת התוצאה הסופית וחשוב להתאים את כלי ההגשה לסוג המנה מבחינת נוחות אכילה, רקע המתאים לגוון הבשר והצבעוניות של המנה, צורניות מעניינת של הכלי וכדומה. אפשר לבחור קונספטים מעניינים כמו מנות שיתופיות המגיעות לשולחן וכל אחד בוחר כמה להעביר לצלחת וכדומה. 

מנות חובקות עולם


בחירת הקונספט של המנות משחקת תפקיד חשוב ביצירת החוויה הגסטרונומית. ניתן לבחור בשרים בסגנון אסיאתי, איטלקי או ארגנטינאי, כדי שהאורחים ייחשפו לטעמים בינלאומיים ואדפטציה מעניינת של כל מנה בטוויסט אחר. שילוב של עשבי תיבול, מרינדות מיוחדות המעניקות טעם ארומאטי. חשבו גם על דרך האכילה של המנות המדוברות כמו למשל, על גבי שיפוד, מזלג, תוך כדי הליכה, בכוסות וכלים בלתי שגרתיים, על מצע ייחודי הניתן לאכילה. גריל אסאדו נחשב לאטרקציה בפני עצמה וכך גם מפל שוקולד, דוכן מתוקים עם כוכבים כמו עוגת פנקייקים או קרמבו ענק. אפשר לראות גם שילובים מעניינים כמו כנאפה במילוי בשרי או מקרון מלוח. כדאי לבצע סקר מקדים וטעימות הן של הפתיחים, העיקריות והקינוחים המועדפים לשילוב בתפריט.

כדאי לשמור על קשר קונספטואלי מעניין בין המנות המוגשות לאורך כל האירוע, בין אם במרכיב שחוזר, למשל, סוג בשר או טעם מסוים, מעושן, שילוב של תבלין כמו קינמון שיכול להשתלב בפתיחים בעיקריות ובמנות האחרונות ולחשוב כמובן על חיבור נכון בין המנות המוגשות למשקאות המוצעים בבר, יינות שיתאימו לסוג המנות, לבן או אדום ואיזה וכדומה. 

הייחודיות מתחילה בבחירת מנות מתעתעות כמו למשל, בבחירת מנות שקשה לזהות ממה הן עשויות או כוללות בתוכן מילוי שמפתיע בטעמים ייחודיים ועד יצירת הזמנות מקוריות, מתנות למזכרת שיפתיעו את האורחים, אטרקציה בלתי צפויה וכל מרכיב אחר להשגת חתונה מעניינת שנבדלת מחתונות אחרות. בחרו אולם אירועים מושקע וקייטרינג מומלץ שיוכלו לשלב ידיים וליצור עורכם אירוע בלתי נשכח.