אבקת אפייה ונייר אפייה במטבח האסיאתי

אבקת אפייה ונייר אפייה במטבח האסיאתי

בכל כמה שנים מגיע לישראל טרנד מאכלים חדש אשר כובש אותה בסערה. בתחילה, היו אלה המאכלים שהביאו איתם כל העולים החדשים, לאחר מכן המטבח האיטלקי שהגיע עם הפסטות והפיצות, בהמשך המטבח האמריקאי עם ההמבורגרים ולבסוף גם המטבח האסייתי. בהמשך לשאר המטבחים, המטבח האסיאתי נהנה מאהבה רבה בעקבות היותו לא רק טעים ומלא בטעמים מרעננים, אלא גם מזין ומהנה בכל פעם מחדש. אם כן, כיצד מבשלים במטבח האסיאתי וכיצד משתמשים באבקות האפייה וניירות האפייה?

שימוש בתנור

בניגוד לדעה הרווחת, לפיה במטבח האסיאתי משתמשים בעיקר בווק והקפצות של ירקות רבים, במזרח הרחוק משתמשים גם בתנורים. אכן, מצד אחד ניתן לראות מתכונים רבים כמו פאד תאי, אורז, ירקות מוקפצים ועוד מגוון מנות מעולות, אשר משתמשות בלא יותר מווק אחד גדול ולהבה ענקית שמסוגלת לייצר אותן במהירות רבה, אך ישנן מנות מגוונות וייחודיות אשר משתמשות גם בתנורים, ודורשות שימוש בנייר אפייה ואלמנטים נוספים שיפתיעו רבים.

בישול דגים

את אבקות האפייה ואותו נייר אפיה, נפגוש בשני מחוזות עיקריים בבישול האסיאתי. האחד מהם, הוא דגים. את הדגים בסגנון האסיאתי ניתן להכין באמצעות שימוש באבקת אפייה ביחד עם ירקות שונים והנחתם על נייר האפייה לצורך בישול ממושך ואיכותי. בניגוד לבישול המערבי, הדגים האסיאתים יכולים להיות מתוקים מאוד באמצעות אננס ופירות נוספים אותם אופים ביחד עם הדג. כמו כן, ישנם מתכונים המשלבים בין אבקות אפיה, דגים ובירה אשר מגיעים מהמזרח הרחוק וזוכים להצלחה רבה.

מאכלים מתוקים

האלמנט השני שקשור במזרח הרחוק, קשור דווקא בקינוחים. גם כאן ניתן לראות שילובים מעט שונים לעומת מה שמוכר בארצות המערב, מכיוון שבארצות רבות באסיה הקינוחים קשורים יותר לפירות טריים או מטוגנים ופחות לאפייה אך לעיתים גם לתנורים.

הקינוחים האפויים עם אבקת אפיה לאו דווקא קשורים לרכיבים הקלאסיים כמו ביצים וקמח, אלא לעיתים אפילו לדלעת, פקאנים חמוציות, תה אסיאתי ועוד. הפקאן הסיני, אותו פקאן מסוכר וממכר, אפוי באמצעות רכיבים שונים, לעיתים עם אבקת האפייה וכן גם ניירות אפייה, ומתאים להגשה בסוף כל ארוחה ולעיתים גם כנשנוש.

בנוסף לכל זה, ניתן לראות כי בבישול האסיאתי לא משתמשים בתנור כדרך קבע, אלא לעיתים אופים גם בתוך הסיר ועל הכיריים. באופן הזה, מתקבלת עוגה שונה לחלוטין, בעלת מרקם, טעם ותחושה אחרת של ארצות רחוקות וחלומיות.

אם כן, המאכלים האסיאתיים אמנם משתמשים בעיקר בפירות וירקות טריים המוקפצים על ווק או אפילו מוגשים ללא בישול, אך ניתן לראות גם שימוש נרחב בניירות ואבקות אפייה. כמו כן, השימוש איננו חייב להיות באמצעות הרכיבים המוכרים, אלא לעיתים גם בהיפוך הטעמים המוכרים כמו דג מתוק, פקאן מסוכר, שימוש בבירה, מאפים המורכבים מדלעת ועוד. כך גם לגבי האפייה עצמה, אשר לעיתים מתבצעת באמצעות האמצעים הקלאסיים והמוכרים ולעיתים אפילו באמצעות סיר.