5 מנות שיגרמו למוזמנים שלכם לעוף על האוכל

5 מנות שיגרמו למוזמנים שלכם לעוף על האוכל

מתכננים אירוע משפחתי גדול, כמו בר מצווה או חתונה? בסופו של דבר האוכל יהיה עניין עיקרי ומשמעותי באירוע, אז מה כדאי להגיש למנה עיקרית, כדי שלכולם יהיה טעים?

בורקס ורבע עוף היו פעם – בשנות השבעים – מנות פופולריות מאוד באירועים, כשם שלא היה זוג צעיר שלא קיבל שני סיפולוקסים (בקבוקים לייצור סודה ביתית) לפחות, לא הייתה חתונה ישראלית שלא הוגשו בה בורקס למנה ראשונה, ואז רבע עוף. 

השתכללנו, וכיום מגישים אוכל הרבה יותר מתוחכם ועשיר בכל סוגי האירועים. יש למשל אולמות אירועים בראשון לציון שיציעו לכם מנות מעולמות שונים – מיפני ואסיאתי אחר, דרך איטלקי ועד מקסיקני, וכך גם במקומות רבים אחרים. מה שמגביל את המנות שמגישים – מלבד התקציב כמובן – הוא הדמיון של השף ומידת היצירתיות שלו, ועד כמה המארחים מוכנים להתפרע. 

אז הנה חמש מנות עיקריות שיהיו טעימות ואטרקטיביות למספר גדול של אורחים. זכרו שכל אירוע והאופי שלו והמנות האלה הן כמובן הצעות בלבד. יש אירועים שבהם יש יותר טבעונים וצמחונים, ואז רצוי שיהיה דגש על מנות מסוג זה, ופחות על מנות בשריות. 

נתחי אסאדו עגל מעושן

אנחנו רואים יותר ויותר אירועים שבהם יש גריל פתוח או מעשנות בשר שמהם מגישים נתחים שונים לאורחים. אחת המנות הפופולריות הן נתחי אסאדו שעוברים עישון מיוחד וארוך ומוגשים על העצם או כאשר הבשר "מפורק" במזלג. אפשר להגיש על לחמניות בתור מנה ראשונה קטנה, או על צלחת, למנה עיקרית. 

סלמון מעושן או עשוי בתנור

פרוסות או נתחי סלמון הן כמעט תמיד מנות מוצלחות ומבוקשות. חייבים כמובן שהדג לא יהיה מיובש, אבל אנחנו הלוא סומכים על השף שלנו, הלוא כך? הדג טעים, מוכר לכולם וטעמיו לא חזקים. לכן הוא יכול לקבל אופי אסיאתי, למשל (מרינדה של טריאקי וג'ינג'ר) או אופי מקומי-ישראלי, כאשר הוא מוגש ברוטב קל של סילאן ועשבי תיבול מקומיים.

מדליוני פילה 

מנה בשרית יקרה יחסית, שמתאימה להגשה אישית ולא כמנה לשולחן או בתור מנה לבופה. נהוג להגיש בצד רוטב כלשהו – ברנדי תפוזים למשל או רוטב אחר – עם פירה וירקות ירוקים חלוטים, כמו אספרגוס. 

ביף ולינגטון 

ביף ולינגטון היא מנה מאוד מבוקשת באירועים ויפה: מדליוני פילה עטופים בבצק עלים וברוטב פטריות עשיר. היתרון של המנה הזו על פני הקודמת היא הנראות שלה וגם העובדה שניתן להכין אותה יחסית זמן רב מראש; היא מתאימה גם לאירוע רב משתתפים.

ומה לצמחונים ולטבעונים?

בתחום הזה בא לעזר המטבח האסיאתי: פאד-תאי עם טופו, למשל, הוא אופציה מעולה. מנות שמבוססות על אטריות שעועית או אורז אחרות גם הן באות בחשבון ועוד.